24/09/2014

Woman Crush Wednesday #2 : Miley Cyrus (post-Hannah Montana)



Ha it's going to be an habbit ! Seems like in the first place, I never really cared about the ladies I introduce to you through this section. So, yeah, before Miley completely freaked out, I never really cared about her. I just knew her show because my little sister watched (and still watches at 13) Disney Channel. I knew every single detail of her life though, still because of Perez Hilton's blog. So it made the headlines when she bleached and cut her hair. She became interesting to me at this precise moment.

Ça va devenir une habitude ! On dirait que dans un premier lieu, je me moquais royalement des filles que je vous présente dans cette rubrique. Donc oui, avant que Miley ne pète un boulon, je me souciais peu de sa vie. Je connaissais juste sa série parce que ma petite sœur regardait (et regarde toujours à 13 ans) Disney Channel. Je connaissais chaque détail de sa vie cependant, parce que je lis le blog de Perez Hilton. Donc ça a un peu fait les gros titres quand elle a décoloré et coupé ses cheveux. Elle est devenue intéressante à mes yeux à ce moment précis.

























(Pictures from We Heart It and Perez Hilton)


There is something really moving about that girl. I don't know, I think I can relate as any girl who has suffered a painful heartbreak what she has been through. Wrecking Ball was about something obviously, maybe Liam Hemsworth, I don't know. And then, everybody just made fun of her because of all the twerking drama, the weed stuff, the boozing and partying. Well, guys, just look at your child. Yes, child. Because she's still just a child. She's just like any teen or kidult : partying, experiencing stuff to find the limits, doing fashion experiments, saying dumb stuff just to get noticed, going wild... We've all been there so everybody has to chill about her. She's blossoming into something beautiful. Just give her time to perfect it. Just be thankful already that she did not end up like other child stars. You go rock the Earth Miley !



Il y a quelque chose de touchant chez cette fille. Je ne sais pas, j'ai la sensation de me reconnaître dans chaque fille qui a vécu une douloureuse peine de cœur, comme celle qu'elle a traversé.  Wrecking Ball est bel et bien à propos de quelque chose évidemment, peut-être Liam Hemsworth, qui sait. Et après, tout le monde s'est moqué d'elle à cause de l'histoire du twerk, la weed, l'alcool et la fête. Bon les gars, regardez vos enfants. Oui, enfants. Parce qu'elle n'est encore qu'une enfant. Et comme n'importe quel ado ou adulescent, elle fait la fête et ses propres expériences pour tester ses limites, que ça passe par ses choix vestimentaires ou les choses qu'elle dit pour attirer l'attention... On est tous passé par là donc il faut se calmer. Elle est en train de se transformer en quelque chose de beau. Donnez lui du temps pour le perfectionner. Soyez juste reconnaissant qu'elle ne soit pas encore comme les autres enfants-star.

- Armelle De Oliveira

4 commentaires:

Your notes are keeping this blog alive ! Thank you !